środa, 12 sierpnia 2020

Sport to zdrowie. Sposoby na aktywność na co dzień.


Wakacje to idealny czas na rozpoczęcie aktywności fizycznej. Dzięki wyższym temperaturom i promieniami słońca wpadającymi przez okno, jesteśmy bardziej skłonni do ruchu na świeżym powietrzu. Dowiedz się jaki typ wysiłku możesz wdrożyć do swojego życia, by piękną pogodę zamienić na profity dla zdrowia.

Ruch na dworze posiada o wiele więcej zalet niż ten praktykowany w zamkniętych pomieszczeniach. Spędzając czas na zewnątrz dotleniamy organizm, a także dostarczamy mu witaminę D, poprawiając tym samym nasz układ odpornościowy - i nasze samopoczucie.

Aktywność na co dzień

W czasie gdy mamy mniej ruchu, nasz organizm spowalnia swoje działanie. Zaczynamy się garbić, nasza postawa ciała zmienia się. Co za tym idzie mogą nam doskwierać bóle pleców czy karku. Dlatego warto, po zamknięciu laptopa (lub jeszcze przed jego otwarciem) zrobić trening. Każda aktywność fizyczna jest wskazana. Warto postawić na ćwiczenia wytrzymałościowe oraz na te wzmacniające mięśnie. Oba wpłyną korzystnie na układ sercowo-naczyniowy i stawy. Warto wspomagać się także treningiem cardio, który nie dość, że poprawi samopoczucie to jeszcze pomoże spalić kalorie. Doskonałym uzupełnieniem powyższych treningów będą zajęcia z jogi lub stretchingu. Szczególnie są one przydatne gdy przez długi czas jesteśmy w tej samej pozycji. Gdzie szukać inspiracji i motywacji? Obecnie wielu trenerów personalnych czy siłowni oferuje darmowe zajęcia online. Dlaczego warto wybrać ćwiczenia w tej wersji? Ponieważ mamy możliwość zweryfikowania, tego czy daną sekwencję wykonujemy poprawianie. Możemy słuchać wskazówek trenera oraz przyglądać się jak poprawnie wykonać ćwiczenie. Otrzymujemy też namiastkę tradycyjnych zajęć z trenerem.

Spacer

Wędrówki to sposób aktywności fizycznej, do którego nie potrzebujemy specjalnego, drogiego wyposażenia. Wystarczą nam tylko chęci i wygodne buty.  Regularne spacery przynoszą ze sobą masę pozytywnych rezultatów. Wystarczy już 15000 kroków dziennie, aby poczuć różnicę z naszym samopoczuciu. Ta najłatwiejsza forma aktywności fizycznej wspomaga metabolizm, redukując tym samym tkankę tłuszczową. Nasz organizm staje się także lepiej dotleniony, przez co przybywa nam energii. Jednocześnie każdą formą ruchu wzmacniamy nasz układ immunologiczny. Dodatkowo regularnie chodząc na wędrówki, zmniejszysz ryzyko wystąpienia poważnych chorób, takich jak cukrzyca czy problemy z sercem.

A może coś bardziej ekstremalnego?

Jazda na deskorolce to nieprzemijająca rozrywka, która ucieszy starszych i młodszych. Szybka, a może techniczna jazda lub zabawy w skate parku. Z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Na upalny trening najlepiej wybrać ubrania wykonane z oddychającej tkaniny, idealną odzież skateboardową znajdziecie również online.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza