Prezentowane
w gazetach, telewizji, kanałach social media, wyretuszowane "idealne"
modelki wpływają na obniżenie
postrzegania własnej wartości u wielu kobiet. Według statystyk przeprowadzonych
przez markę DOVE.
*Badanie zrealizowano metodą CAWI na panelu badawczym CINT,
na reprezentatywnej grupie 508 kobiet w wieku 15-55 lat z całej Polski.
Tylko 2 na 10 Polek czują się piękne!
Dlaczego tak się dzieje? Większość z nas docenia piękno prez
pryzmat rzeczy wizualnych, często wyidealizowanych prze media. W gruncie rzeczy
powinnyśmy uświadomić sobie co właściwie składa się na nasze piękno. A są to:
- optymizm,
-inteligencja,
- poczucie własnej wartości,
- osobowość
- elegancja.
Jak definiują piękno polki ?
73% ankietowanych kobiet wymienia urodę,
67% podkreśla dużą wagę dbania o siebie,
63% zgrabną sylwetkę.
Dodatkowym czynnikiem przez który polki nie czują się piękne
jest opinia innych osób (a w szczególności jej brak) 51%kobiet przyznaje, że w
ocenie wyglądu, zależy im na opinii innych.
Dlatego chętnie prosimy o pomoc w ocenie:
-córkę 82%,
- przyjaciółkę 80%
- mamę 71%.
Marka DOVE w swoich kampaniach
zachęca kobiety do doceniania swojego
ciała. Już od wielu lat w reklamach, spotach przedstawia modelki o różnorodnych
kształtach, karnacjach, wymiarach, tak aby każda z nas mogła czuć się piękna.
62% Polek potwierdza, że czuje presję społeczną , związaną z
dążeniem do bycia piękną.
Coraz częściej tworzy się grupy kosmetyków dedykowane dla
poszczególnych typów kobiet, dopasowane pod względem rodzaju karnacji, typu
skóry, trybu życia, a nawet upodobań zapachowych. To właśnie te cechy pomagają
każdej z nas czuć się lepiej, mieć świadomość, że mimo nie kanonowego wyglądu są
produkty pomagające podkreślić nasze naturalne piękno, a co za tym idzie budować
naszą pewność siebie.
Brak komentarzy:
Publikowanie komentarza